Alkali mi yaşasak?

Son günlerde kafayı alkali yaşama fena takmış durumdayım. Her yerde bununla ilgili yazılar okuyorum ve insanların bu konuya hassaslaştığını görüyorum. Neden mi yediklerimiz ve içtiklerimiz bazı hastalıkları önlerken bazılarına da davetiye çıkarıyor. En basiti su. Zaten benim de başlangıç noktam bu oldu. Hemen damacana ve pet şişe markalarını araştırmaya koyuldum ve gördüm ki ph değeri 8'in üzerinde su markası oldukça az sayıda. Biz evvelden beri Pınar Su kullanıyoruz. Damancananın üzerinde yer alan tabloya baktığımda ph değerinin 8.2 olduğunu görünce inanılmaz mutlu oldum diyebilirim. Zaten içimi oldukça rahat ve yumuşak bir tada sahip kendisi. Suları araştırırken alkali su bardakları, filtre makinalarıyla da karşılaştım ancak işin cılkını çıkarmamak adına şu noktada gerek olmadığını düşünüyorum.



Gel gelelim yiyeceklere. Günlük tükettiğimiz birçok besine baktığınızda bunların aslında asidik olduğunu farkettim. Ancak bunlar vücüdun ihtiyacı olan, tüketilmesi gereken besinler aslında. Yapmamız gereken dengeli bir beslenme programında vücudu alkali hale getirecek besinlere yer vermek. Aşağıda size bunların listesini verereceğim. Neden alkali derseniz bazı hastalıklar asidik ortamda gelişip daha çabuk ilerliyorlar. Bu hastalıklar hepimizin korktuğu kanser hastalıkları, kalp ve damar tıkanıklığı ve böbrek yetmezliği gibi ciddi hastalıklar. Bilinçli bir beslenme ve yaşam düzeniyle bu hastalıkları uzağımızda tutabiliriz diye düşünüyorum. İşte size yol göstermesi açısından oluşturduğum liste. Alkali olanları tüketmeyi ihmal etmeyin ve muhakkak kullandığınız su markalarını kontrol edin. Sağlıklı günler dilerim.



Alkalin Besinler:

  • Limon
  • Taze balık
  • Himdistan cevizi
  • Domates
  • Karpuz
  • Greyfurt
  • Soğan
  • Sarımsak
  • Çiğ ıspanak
  • Brokoli
  • Kuşkonmaz
  • Maydanoz
  • Yeşil sebzeler
  • Zeytinyağı
  • Bitki çayları
  • Badem
  • Keten tohumu yağı
  • Bamya
  • Kabak
  • Marul
  • Kereviz
  • Keçi boynuzu
  • Tatlı patates
  • Bal kabağı
  • Taze fasulye
  • Hurma
  • İncir
  • Üzüm
  • Kivi
  • Elma
  • Armut
  • Çilek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder