Anne adaylarına emzirme notları

Hamileyken emzirme konusunda en ufak bir fikrim yoktu. Neler yapacağımı bilmediğim gibi kendimi bir bebeği emzirirken hayal bile edemiyordum. Sanki doğa üstü bir güç gerektiriyormuş gibi geldiği için bunu hiç bir zaman başaramayacağım hissine kapılmıştım. Çünkü hamilelik gerçekten de fiziksel ve ruhsal olarak büyük değişimlerin yaşandığı bir dönem. Bu süreçten geçerken sonrasında ne yapacağınızı planlamak hayali geliyor insana.

Başta 7-8 ay emse daha ne isterim derken işi kıvırdıktan sonra 2 yaşına kadar mı emzirsem diye plan yapıyorken bulmuştum kendimi. O kadar da zor değilmiş dedim kendi kendime. Zaten çok doğal bir olay olduğundan kendinden oluveriyor bazı şeyler. Doğum sonrası odaklandığım tek şey bebişimi doyurmak, doyduğundan emin olmaktı. Zorlukları elbetteki yok değil. O yüzden anne adaylarına az da olsa birkaç not aktarabilirim diye düşünüyorum.

Epidural sezeryan olunca insan sütüm hemen gelmez mi acaba endişeleniyor ya alakası yok. Doktorum öncesinde bana kendimde olduğum sürece odaya gider gitmez emzirebileceğimi, süt salım zamanının normal doğum ya da sezeryandan bağımsız bebeğin  plesantanın anne ile bağının kesildiğinde başladığını söylemişti. Nitekim de öyle oldu. Odaya geldiğimde çoktan başlamıştı süt üretimi. O zaman zorluk bunun neresinde diye sorarsanız, bebek ilk doğduğunda emme içgüdüsü ile doğuveriyor evet ama benim oğlumda da olduğu gibi bazen tutma problemi olabiliyor ve tutsa bile uzun süre emmeye dermanı olamayabiliyor bazen. Böyle gibi durumlar için önlem olarak yanınızda göğüs ucu çıkarıcı (Lansinosh'u tavsiye ederim) ve sağma makinesini (Philips Avent'i tavsiye ederim) bulundurun derim. Süt üretimi bebeğin ememediği durumda azalacağı için bunu pompa ile telafi etmeniz mümkün oluyor. Diğer bir konu ise göğüs bakımı. Ben ilk günden itibaren Avent'in bakım kremini kullanmıştım ve gerçekten çok işe yaramıştı.

Doğum çantası yazımda verdiğim listede de yer aldığı üzere emzirme geceliği ve iç çamaşırları gerçekten büyük rahatlık sağlıyor insana. Benim marka tercihlerim pijama ve geceliklerde: Chezmam, Gebe, Magic Form, Miss Claire, iç çamaşırda: Chezmam, Mothercare, Marks and Spencer, Magic Form. Özellikle Chezmam organik dokuya sahip olduğu için gönül rahatlığıyla kullanabileceğiniz ürün yelpazesine sahip.



Hastaneden ayrılıp eve çıktığınızda günlük hayatınızda evde ya da gezmede emzirmede rahat etmek adına emzirme bluzları ve elbiselerini de tercih edebilirsiniz. Ben Leileo, Momidea ve Gebe'nin emzirme kıyafetlerini severek kullandım.




Bunların dışında aklıma gelen ve cok kullandığım diğer araçlar: süt saklama poşetleri, süt saklama kapları, termal çanta, göğüs ucu kalkanı, göğüs petleri.

Sütünüzün çok olması için beslenme ve sık emzirme ya da sağma çok çok önemli. Bol sıvı tüketmeniz de inanın çok şey farkettirecektir. Eğer enfeksiyonunuz yoksa sıcak kompres, ağrı ve sızı olması durumunda ise soğuk kompres sizi bir hayli rahatlatır.

Bebişinize ve size şimdiden sağlıklı günler, bol sütler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder