Hamilelik Öncesi Beslenme

Hamile kalmadan önce tıpkı hamilelik döneminde olduğu gibi beslenmenin çok önemli olduğu kanısındayım. Vücudu bu sürece hazırlamak şart. Bu sayede insan fiziksel hazırlık yanında psikolojik olarak da kendini hazırlayabiliyor. Önerim 6 ay öncesinden doktorunuza gidip gerekli kontrolleri yaptırarak bu hazırlık sürecine girmek. Hamilelik ve sonrasında laktasyon döneminde anne vücudunun gereksinim duyduğu vitamin ve mineralleri öncesinde vücutta stoklamak hem annenin hem de doğacak bebeğin sağlığı açısından önemli.  Günlük beslenmenizde aşağıdaki besinlere yer verdiğiniz takdirde hazırlık sürecinize oldukça büyük katkı sağlayacağınız kanısındayım. Aslında bu besinler sağlıklı yaşamın da bir parçası.

·         Süt ve süt ürünleri
·         Balık
·         Taze meyve
·         Taze sebze
·         Baklagiller
·         Makarna

Yukarıdakilere ilave olarak özellikle taze yeşil sebzeler, ıspanak, karnabahar, portakal
suyu, avakado, yer fıstığı, fındık, kepekli ekmek, ceviz, havuç, yoğurt olmazsa olmazlardan diyebilirim. Unutmadan folik asit almanız da önemli. 
Sağlıklı günler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder