Tuvalet Eğitimi

Çocuklar 3 yaşına geldiklerinde tam anlamıyla vücutlarını kontrol edebilir hale gelirler. Sırasıyla gece büyük tuvalet kontrolü, gündüz büyük tuvalet kontrolü, gündüz idrar kontrolü ve gece idrar kontrolünü sağlayabilirler. Tuvalet eğitimine ufaktan 2 yaşında başlamak yanlış olmaz. 2 yaşını geçtiğimiz şu dönemde biz bu aşamalardan ikisini hallettik diyebilirim. Darısı kalan ikiye olsun.



Tuvalet eğitimine niyetlediğiniz dönemde ihtiyaç duyacağınız kalemler; lazımlık, alıştırma kilotu, tuvalet adaptörü, yatak koruyucu şilte. Tabi bez stoğunuzu da bir süre daha tutmaya devam etmelisiniz.

Tuvalet eğitimine mümkünse yaz aylarında başlayın. Yazın üstüne kolay değiştirilebilecek kıyafetler giydirmek daha kolaydır.


Tuvalet eğitimini gün içinde yemek gibi rutin hale getirmek kolaylık sağlayacaktır. Fakat zorlamamak ve cesaretini kırmamak önemli. İlk etapta uykuda bezlemek ona güven verecektir. Lazımlığa tamamen alıştıktan sonra da tuvalet kullanımına geçebilirsiniz. En son aşama olan gece kontrolünde acele etmeyin. 2-3 yaş civarı çocuklar çişlerini en çok  5 saat tutabilirler bunu unutmayın.

Şimdiden kolay gelsin.

2 yorum:

  1. Güzel bloğunuza ve size kocaman merhabalar, çok güzel bir blogla tanışmış oldum bana yazdığınız yorum sayesinde, malum blogların sayısı gün geçtikçe artıp gidiyor ve ben takip etmekte işim gereği zorlanıyorum. Ben hem anne hem anneanneyim hem de hala aktif çalışan bir anne olarak . Bloğununuzda çok güzel bilgiler paylaşmışsınız şu sıralar bizde torunumun tuvalet eğitimine başlamak üzereyiz. Onun herşeyiyle kızım ve ben titizlikle ilgileniyoruz. Güzellikleri paylaşmak üzere sevgiler, en kısa zamanda da sizi listeme ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Nazik sözleriniz için çok teşekkür ederim. İdeal olan zaman 30 aylıkken. Şimdiden kolay gelsin. Zor bir süreç. Yine beklerim, çok memnun olurum. Sevgiler

      Sil