Anne Çorbası

Tüm annelerin başucu yemeği, çocuk menülerinin baş tacıdır o. Ne mi? Tabiiki sebze çorbası. Bıraksanız tabiattaki tüm şifalı bitkiler, bilmem neyin kökü, onun sapı, bunun çekirdeği girmek ister içine. Çocuğunuzun yemeği istemediği fakat sizin yedirmeyi çılgınca arzuladığınız tüm sebzeleri sinsi sinsi atıverirsiniz içine. Ne büyük hazdır. Tabağın dibi de göründü mü sevinç çığlıkları atasınız gelir, amigo kızlar meydana çıkıp dans etse yeridir. O gün moralinizi zor bozarlar. Kocaman bir kaseyi yedi. Evveett :)
Tabii ki tercih her bir sebzenin tadını ayrı ayrı tatması, tanıması ama yemiyorsa ne gelir elden. Şimdi ben bir tarif yazacağım ancak içinizden ne geliyorsa içine atın ama çaktırmayın.

Malzemeler:

·         1 adet havuç
·         1 adet kuru soğan
·         Karnabahar (bir büyük karnabaharın yaklaşık 1/8 i)
·         Brokoli (karnabaharın ölçüsünde)
·         1 küçük patates
·         Ispanak yaprakları
·         Pazı yaprakları
·         Yarım enginar
·         2 yemek kaşığı ince bulgur
·         2 yemek kaşığı kırmızı mercimek
·         Lezzet vermesi için et ya da tavuk suyu (tavuğun organik/köy tavuğu olması önemli)
·         1 yemek kaşığı zeytinyağı



Yapılışı:

Tüm sebzeler iyice yıkanır ve büyük parçalar halinde doğranır. Tüm sebzeler, bulgur ve mercimek bir tencereye alınır. Tercihen et ya da tavuk suyu ilavesiyle bir miktar pişirilir. (vitaminini kaçırmamak adına ben az pişiriyorum). Ocaktan alınarak rondodan geçirilir. Tekrar tencereye alınarak zeytinyağı ilavesiyle bir taşım kaynatılır. Ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır. Bir dilim tam buğday ekmeği ile birlikte bir kasenin tamamı çocuğa yedirilir.

Afiyet olsun

7 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, hem lezzetli hem besleyici olmuştur mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kış için birebir gerçekten

      Sil
  2. Merhabalar,
    Hemen iadeyi ziyarete gelmek istedim :)) Ne güzel bir sayfanız varmış sizin de. Zevkle dolaştım :)) Çok sık yaptığım bir çorbadır fakat benimki biraz daha farklı. Çok da besleyici ayrıca. Çocuklarımızın gelişiminde önemi bir yer tutuyor yedikleri. Biz anneler de yavrularımıza sebzeleri, en güzel şekilde hazırlayıp sevdirmeye çalışırız. Kızım 4,5 yaşında ve sebze çorbasına bayılıyor. Ben sebzeleri iri parçalar halinde doğrayıp zeytinyağında soteliyorum iyice aromaları çıkıyor o zaman ve sonra tavuk suyu ile haşlıyorum ve mixliyorum. Ayrı bir sos tenceresinde un- yağ kavuruyorum süt ekleyip açıyorum ve karışımı mixlediğim sebzelere ekleyip pişiriyorum. Suyu az gelirse ilave edip tuzunu ekliyorum. Bu şekilde de tavsiye ederim nefis bir lezzet oluyor.
    Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim. Tarif çok lezzetli duruyor. Hemen deneyeceğim. Havucun vitamininin zeytinyağında sotelendiğinde ortaya çıktığını duymuştum. Defterime ekliyorum tarifinizi hemen. Sevgiler çok memnun oldum

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Burcu'cum cok guzel bir tarif bu. Benim de benzer bir sebze corbasi tarifim vardi, icine bulgur ve mercimek eklemeyi hic dusunmemistim. Hemen deneyecegim.
    ceren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulgur ve mercimek çok besleyici, pirinç ekleyen de var ama ben tercih etmiyorum

      Sil