Balkabağı

Cadılar bayramının başrol oyuncusu olan bal kabağının faydaları saymakla bitmez. Kışın en çok sevilen sebzelerindendir kendisi. Beta karoten ve anti antioksidan özelliği sayesinde bağışıklık sistemini destekler. Bünyesinde potasyum, fosfor, ademir, çinko, kalsiyum gibi vücudumuzun ihtiyacı olan mineralleri barındırır. Zaten nerde lifli gıda görürseniz biliniz ki sağlığa yararlıdır. 


Bal kabağıyla ne mi yapılır. Şahane bir tatlı ve besleyici bir çorba

Tatlı krizine girdiğim şu günlerde, aklıma zaten kabak tatlısı çoktan düşmüştü. Daha önce bir arkadaşımın ballandıra ballandıra anlattığı tahin pekmezli kabak tatlısından yaptım. Hem çok lezzetli hem de çocuklar için de çok besleyici bir tatlı. Kış günü siz de benim gibi tatlı arayışına girdiyseniz tavsiye olunur.





Malzemeler:
  • 1 kg balkabağı (soyulmuş ve dilimlenmiş)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı öğütülmüş ceviz
  • 1,5  çay bardağı tahin
  • 1 çay bardağı pekmez




Yapılışı
Soyulmuş ve dilimlenmiş balkabakları geniş bir tencereye alınır ve şeker ilave edilir. Bir süre dinlendikten sonra hafif ateşte kaynamaya bırakılır. Kabaklar yumaşadıktan ve suyunu çektikten sonra ateşten alınır.
Ayrı bir kapta pekmez, tahin ve kabaktan alınan birkaç kaşık şerbet karıştırılır. Servis tabağında alınan kabağın üzerine bu karışımdan ilave edilir. Son olarak üzerine ceviz serpilerek afiyetle yenir.





Çorba tarifine gelecek olursak

Malzemeler:

2 kase doğranmış balkabağı
2 su bardağı et ya da tavuk suyu
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet kuru soğan
Zeytinyağı



Yapılışı:

Patates, havuç ve kurusoğanı da doğrayarak balkabağı ile birlikte sebzeleri zeytinyağında 5 dakika kadar soteleyin. Sonrasında et/tavuk suyu ilave ederek orta ateşte pişirmeye bırakın. Tüm malzemeler piştikten sonra rondodan geçirin. 1-2 dakika kaynattıktan sonra çorbanız hazır olacaktır. İsteğe göre su ve karabiber ilave edebilirsiniz.



İşte bir kabakla iki yemek hazır.

Afiyet olsun


20 yorum:

  1. Valla tatlısına bayılırım, bir etkinlikte de milföylü tatlısından yapmıştık o da çok güzel olmuştu. Balkabağını gerçekten çok seviyorum ben yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim pekmez ve tahinle efsane oluyor. Dünden beri çatlayacağım yemekten :)

      Sil
  2. ayyy bayılırım tatlısına :)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık. Rengi çok güzel görünüyor. Ben kabak tatlısını hiç sevmem ama tahin ve pekmez deyince gerçekten merak ettim. Sanırım deneyeceğim ben de.
    Bu arada ben de ikinci el (az kullanılmış veya hiç kullanılmamış) ürünler satıyorum. Ayrıntılarla ilgili mail de atabilirsiniz. Sayfama uğrarsanız çok memnun olurum: garajsatisim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tatlıyı muhakkak deneyin. Ben de aynı sizin gibiydim. Sayfanıza uğrayacağım muhakkak

      Sil
  4. balkabağı en sevdiğim tatlıdır : elinize sağlık yeni katıldım takip ederseniz sevinirim :)
    http://madamrain.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Uğrayacağım sayfanıza sevgiler

      Sil
  5. balkabağı sevmeyen biri olarak o tatlı resmini görünce canım çekmedi değil :)

    YanıtlaSil
  6. Tadı da resmi kadar güzel :)

    YanıtlaSil
  7. Ay çorbasına bayılırım =)

    YanıtlaSil
  8. annem yapar bende çok severim.

    bloğunu bende takip ediyorum ;)

    http://pinkyfashionbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Annenizin eline sağlık

      Sil
  9. ne güzel tarifler bunlar... bir anne olarak tam benlik bir blog:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum. Umarim isinize yarayan seyler yazmisimdir

      Sil
  10. bende bugun sevgılı balkapıgı ıle ılgılı bır yazı yazmıştım sendede olunca yzamak ıstedım ben encok tatlısını severım kendılerının sımdeıde favorım yemegı svegıler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemegini hic denemedim, corbasi lezzetli oldugu icin yemegi de guzel olur tahminim

      Sil