Bugün günlerden makarna

Madem günlerden pazar, bugünü makarna günü olarak ilan etmeye karar verdim. İlanımda napoliten soslu makarna vardı. Lezzetli mi lezzetli bir tarife hazırsanız kaleminizi kağıdınızı hazır bulundurmanızı tavsiye ederim. O da ne tv programında yemek tarifi veriyorum sanki. Kağıt kalemi boşverin hadi parmaklar CTRL+C sonrasında da CTRL+V yapsın. Beni hatırlayacağınız bir tarif düşün hafızanıza:

Malzemeler:
  • 1 paket makarna (Tercihim:Garofalo Fusilli Lunchi özel kesim makarnası)
  • 500 gr domates (Yaşasın yazdan hazırladığımız domates kavanozları)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet kuru soğan
  • Tercihen 1 su bardağı et suyu
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber
  • Kaşar ya da parmesan peyniri
  • Fesleğen


Yapılışı:

Sos hazırlamaya başlarken aynı anda makarna, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, tuz ve su bir tencereye konarak pişirmeye başlanır. Makarnaları oldum olası soğuk suda pişiririm. Daha bir lezzetli olur deneyin yanılmadığımı göreceksiniz. Sosa gelirsek; soğan ve sarımsaklar ince kıyım doğranır. Zeytinyağı ilavesiyle bir güzel kavrulur. Domatesler eklenir ve bir süre pişmeye bırakılır. Et suyu tercih edilirse pişirme sırasında eklenir. 15 dakika pişirme süresinin ardından fesleğen, karabiber, tuz ve kırmızı biber eklenerek 1 dakika kadar daha ateş üzerinde bırakılır.



Makarna piştikten sonra ocaktan alınır, süzülür ve soğuk sudan geçirilir. Tabaklara alınır. Üzerine napoliten sosu ve kaşar/parmesan peyniri de eklenerek servis edilir.

Afiyetler olsun


16 yorum:

  1. Harika, bizde de pazar günleri makarna günüdür ve genelde eşim girer mutfağa, yani bu yazını hemen ona forward ediyorum :) bu pazarki tarifimiz de bu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size afiyet olsun. Eşinize kolay gelsin şimdiden. Ama gözünü korkutmayayım kolay bir tarif

      Sil
    2. Benim ne eksiği var, bir sonraki makarnalar benden o zaman;)

      Sil
    3. Oooo hadi yine iyiyim. Hafta sonu eşimin mutfağa gireceğini bilmenin dayanılmaz mutluluğu içindeyim

      Sil
  2. Afiyet olsun makarnanın şeklini bayıldım...takipteyim...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler. Lezzetli bir makarna tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  4. cnm bloğuma uğradığın için teşşekkür ederim. Bloğunda çok güzel şeyler paylaşıyorsun. Bloglovinden takibe aldım:) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, ziyaretiniz için teşekkürler. Ben de izleyiciniz olmak istedim ancak gadget hatalı sanırım.Silip tekrar yüklerseniz düzelicektir. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog sayfalarinin adi degismis. Com.tr. uzantili olmus sanirim sorun ordan. Silip yukledim duzelmedi

      Sil
  6. bizim oglan da bayiliyor makarnali herseye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makarna ve köfte favori yemekler :)

      Sil
  7. hımm süper :)
    blogunu takibe aldım bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Ben de uğrayacağım seve seve

      Sil
  8. Wow delicious!!! Nice post!! would you like to follow each other with GFC and Bloglovin? let me know...
    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi welcome to my blog. I prefer GFC. I started to follow you on bloglovin since there is a problem in GFC. But indeed I will add your adress to my profile. So you can use both also

      Sil