Ev Yoğurdu Tarifi

Katı gıdaya geçtiğimiz günden bu yana yoğurdu evde bizzat kendim yapıyorum. Artık öyle bir hal aldıki evdeki herkes hazır yoğurdu yiyemez oldu. Hem daha sağlıklı hem de tadı daha güzel.
Yoğurdu günlük organik pastorize sütten yapmayı tercih ediyorum. Başlarda yaptığım yoğurt sulu ve tadı nispeten ekşimsi oluyordu. Fakat tecrübe ederek kendimi bu alanda geliştirmiş bulunmaktayım. Artık yaptığım yoğurtlar hazır yoğurtlar kadar kıvamlı ve tatlı oluyor.
İşte size tarifi:

Malzemeler:
Günlük organik pastorize süt
Litre başına 1 yemek kaşığı yoğurt





Yapılışı:

Sütü çelik bir tencerede hafif karıştırararak bir taşım kaynamasını sağlayın. Eğer sütünüz pastorize değilse kaynama süresini biraz daha uzun tutmalısınız. Kaynadıktan sonra altını kısarak bir süre daha kısık ateşte pişirmeye devam edin. 
Kaynattığınız sütü artık soğuması için mayalayacağınız kaba aktarabilirsiniz. Ben mayalama için çömlek ya da cam kapları tercih ediyorum. Soğumaya bıraktığınız sütü sık sık kontrol edin. Küçük parmağınızı yakmayacak ısıya geldiğinde artık mayalama aşamasına geçebilirsiniz..
Ayrı bir kasede mayalık olarak ayırdığınız yoğurdu birkaç kaşık sütle karıştırarak sonrasında kalan süte katın ve karıştırın.
Az da olsa hava almasını sağlayacak şekilde kabın üzerini örtün ve sütün sıcaklığını koruması için bir örtü veya havluyla sarın.
Mayaladığınız sütün yoğurt olabilmesi için yaklaşık bir altı saat beklemesine ihtiyacınız olacak.
6 saat sonrasında buzdolabına koyarak bir gün dinlendirin. Buzdolabında ne kadar uzun süre kalırsa yoğurt o kadar kıvamlı hale gelir

Afiyet olsun

55 yorum:

  1. Ben de yoğurdumu evde yapmaya çalışıyorum.Ellerinize sağlık, yavrunuz afiyetle yesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. En sağlıklısı ev yapımı. Size de afiyet olsun

      Sil
  2. Süt şişesinin içerisinde de mayalayabilirsiniz. Pratik oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi fikir aslında.Teşekkürler

      Sil
  3. bende sadece ev yoğurdu olursa severek yiyorum. birkaç kez yaptım ve başardım. sonra denemelerim hüsran olunca ev yoğurdu yapmayı kayınvalideme devrettim o yapıyor :)

    afiyet sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem saglikli hem tadi guzel. Afiyetler olsun

      Sil
  4. Elinize sağlık, ben de ek gıdaya geçtiğimizden beri (yaklaşık 15 ay olmuş, zaman hızlı geçiyor:)) yoğurdu evde kendim yapıyorum, biz de alıştık artık hazır yoğurt yiyemiyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Hersey cocuklar icin. Sayfama hosgeldiniz

      Sil
  5. merhaba, bende uzun süredir takipçinizmişim zaten ama nedense iletişimimiz olmamış :( bizde ev yoğurdu yiyenlerdeniz :)

    bu arada benim bir blogum daha var, harika pastalar yapıyorum :) http://ilknurolmez.blogspot.com/ beklerim, takipçim olursan sevinirim, facebook sayfamı da beğenirsen, arkadaşlarına tavsiye edersen çok mutlu olurum https://m.facebook.com/profile.php?id=271999649591896 sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  6. Cok sevindim. Iletisimde olalim. Sayfaniza uye oldum. Burcu Avci adiyla da facebooka dahil oldum, pastalariniz bir harika

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim, sayenizde çok şirin bir blog ve sahibesi ile :) tanışmış oldum ve takipçiniz oldum ;)
    Henüz çocuğum yok ama ileride eminim çokça faydalanacağım blogunuzdan :)
    Bu arada nacizane tavsiyem yoğurt yaparken 1kg için 1 çay kaşığı toz şeker atarsanız hem hiç ekşimez hem de süper kıvamlı bir yoğurdunuz olur :) Bende evlendiğimden beri kendim yapıyorum..
    Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim cok naziksiniz. Hosgeldiniz. Yardimci olabilirsem ne mutlu bana

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar ,iade-i ziyarete geldim..Yoğurdumu her zaman evde kendim mayalarım.Güvendiğim bir sütçüm var,haftalık ondan alırım..Böylelikle taze ev yoğurdu yeriz.Ev yoğurdu yapabilecek herkese de tavsiye ederim..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz, sefalar getirdiniz. Elimizden geldigi kadar dogal beslenmeye calisiyoruz. Sevgiler

      Sil
  10. ben pek sevmediğimden sanırım ev yoğurdu yapmadım ama tabi daha sağlıklı olduğu kuşkusuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de baslarda hoslasmamistim ama bu sefer de hazirini yiyemez oldum

      Sil
  11. Bloguma biraktiginiz guzel sozler icin cok tesekkur ederim! Takipdeyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Hep takipte olmak dilegiyle

      Sil
  12. blogunuz hayırlı ve daim olsun ...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba
    Blogunuz hayırlı olsun güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Gorusmek dileğiyle

      Sil
  14. Merhaba, yorumun için teşekkürler...Ben de seni izlemeye aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Gorusmek uzere. Sevgiler

      Sil
  15. merhaba bloğunuzu çok beğendim sık ziyaret edeceğim. Litre başına 1 yemek kaşığı yoğurt çok gelmiyor mu? ben 3 litre süte 1yemek kaşığı bile koymuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam ideal oluyo. Yoğurdu az koyduğumda tutmadı. Afiyet olsun

      Sil
  16. Ziyaretin için sağol canım yoğurt evde yapmak sağlıklı ve lezzetli oluyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim siz de hoşgeldiniz

      Sil
  17. tam isabet diye buna denir, bu gün ilk defa kilo ile süt aldım mayalamak için, inşallah yapabilirim diye düşünürken (ki süt şu anda ateşte kaynamak üzere) sizin bloğuma yazı bıraktığınızı gördüm ve yoğurt yapımını anlatıyorsunuz, süpersiniz... teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir tesadüf olmuş. Afiyet olsun

      Sil
  18. Merhabalar,ben geldim..Artik bu keyifli blogunuzun takipcisiyimmm..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz. Çok sevindim. Görüşmek üzere

      Sil
  19. bende kızım için öğrendım ve yaklasık 10 aydır yapıyorum yoğurdumu :) ellerine sağlk canım, şifa olsun...

    YanıtlaSil
  20. Tesekkur ederim. Canlar afiyetle yesin hersey onlar için

    YanıtlaSil
  21. Merhaba iadeyi ziyarete geldim:=) Ev yoğurdunu hiç birşeye değişmem. Ben ev yoğurdu yiyerek büyüdüm çocuklarıma da ben ev yoğurdu yapıp yediriyorum Haftada en az 4 kilo sütten yapıyorum desem:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Çocuklarınız şanslı. Etrafımda hazır yediren çok.

      Sil
  22. iadeyi ziyaret canndır..:)
    teşekkür ederim cici ziyaretiniz için öncelkle.
    ev yoğurdunun lezzeti var mı hazırlardaa..nerdee..
    bunun tadını yapıp yiyen bilir.sağlık için ev yoğurdu diyoruz.:)
    ellerine sağıkk sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de teşekkür ederim çok mutlu oldum. benden de sevgiler. görüşmek ümidiyle

      Sil
  23. "Merhaba" demek için uğramıştım. Ev yoğurdu artık en sağlıklısı... Ellerinize sağlık... Tekrar görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  24. selamlar blogları gezerken karşılaştım bu güzel blogla hayırlara vesile olun inşallah...ankaradan balanne......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bloğumu bulduğunuza. Ben de Ankaralıyım. Görüşmek dileğiyle

      Sil
  25. Merhaba..
    Blogumla ilgili değerli görüşlerinize teşekkürler.
    Yararlı paylaşımlarınızı çok beğendim.
    Yoğurt bizde de hep evde yapılır. ellerinize sağlık.

    Görüşmek üzere, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim ziyaretiniz için çok naziksiniz

      Sil
  26. selam... bloğumu ziyaret ettiğiniz için teşekkürler :) ben de artık takipçinizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de nazik ziyaretiniz için teşekkür ederim

      Sil
  27. ev yoğurdu tabii ki en sağlıklısı, akıllıca bir tercih, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretiniz için. Tarifbul'a seve seve gireceğim. Görüşmek üzere

      Sil
  29. Merhaba bende iadeyi ziyarete geldim ve takibe aldım. ..herşey cok güzel görünüyor tarifler her annenin faydalanacağı bir rehber gibi ...Hoşça ve dostca kalın. ...Yorum ayarlarindan kelime dogrulamayi kaldirirsan daha iyi olur nacizane önerim. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Tamam hemen bakıyım ayarlara

      Sil
  30. Merhaba:)
    elinize sağlık,
    ben de yoğurdu evde yapıyorum, güzel oluyor.
    sevgiler.

    YanıtlaSil