Organik Bisküvi

Çocuğuma yok ben katiyen hazır birşey yedirmem diyenlere, kahvaltısına ekleyebileceğiniz ya da gün içinde atıştırmalık bisküvi tarifine hazırsanız, ben de hazırım işte tarifi:

Malzemeler:
  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı yulaf unu
  • Çeyrek su bardağı irmik
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Aldığı kadar su
  • Tercihe elma rendesi


* Malzemeleri ben organik kullandım. Sağlıklı bir bisküvi için tavsiye olunur.

Yapılışı:

Hamur kabında irmik, yulaf unu, teryağ, yoğurt karışımına su eklenerek yoğrulmaya başlanır. Kıvamı ayarlamak adına tam buğday unu bu karışıma yavaş yavaş ilave edilir ve bir süre daha yoğurulur. Tereyağının oda sıcaklığında yumuşak olması önemli. Yumuşak bir kıvam için elma rendesi ve tercihe göre tarçın ilave edilebilir. Hamur hazır olduktan sonra istenilen şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine dizilir. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 30 dakika pişirilir. 


Afiyetler olsun...

5 yorum:

  1. Ben yedim beğendim, tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  2. Very rich!!! thank you so much for your visit!
    I follow you with GFC and Bloglovin! I'm very happy if you do the same.
    Have a wonderful weekend!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar evet hic hazir bisey yedirmeyen annelerdenim böyle bir tarif ariyordum deniycem elinize sağlık :))

    YanıtlaSil