Peynir Tabağı Tarifi

Kırmızı şarabın vazgeçilmezi, atıştırmalık, iştah açıcı, hazırlanışı pratik, beklenmedik misafire hızır gibi yetişen, çeşitliliğinin karar mekanizması olabileceğiniz, yaratıcı bir kombinasyon adeta bir sanat eseridir peynir tabağı. Herşey bir yana gerçekten de kırmızı şarap olmadan da gitmez.

Çeşit çeşit peynirler, kuru meyveler, kızarmış ekmek dilimleri, füme dil ya da et, kuruyemişler bir arada kombine edilip, bambu bir peynir tahtasının üzerine de dizilince sizce de muhteşem görünmez mi. Bu görüntüyü bozmamak adına yemeye bile kıyamaz insan.Ama kırmızı şarap da çok bekletilmez hani.

İşte bir Cumartesi akşamı hazırladığım gece sofrasının baş köşesinde yer alan peynir tabağımın fotoğrafı:



Servis tabağı kullanabileceğiniz gibi benim gibi bambu bir peynir tahtası da edinebilirsiniz. Resimdeki peynir tabağının içindekiler:

  • Eski kaşar peyniri
  • Tel peynir (favorim Muratbey)
  • Dil peyniri (favorim Tahsildaroğlu)
  • Örgü peyniri (favorim Muratbey)
  • Taze kaşar peyniri
  • Gün kurusu
  • Ceviz
Peynir tahtasında yerim kalmadığı üzere füme etleri, üzerine parmesan peyniri de rendeleyerek ayrı bir tabakta servis yaptım.Yanında kızarmış ekmek sepetimi ve zeytinyağına yatırdığım kurumuş domateslerimi de unutmadan belirteyim. İşte harika bir sofra :)


Aslında peynir tabağının olmazsa olması otlu peynirdir. Tadından hoşlanıyorsanız mutlaka ekleyin derim.
Fikir vermesi için internette bulduğum ve beğendiğim birkaç peynir tabağı fotoğrafını da ekledim.Nefis peynir tabakları görmek isterseniz de linki tıklayabilirsiniz.




Afiyet ve muhabbet dolu sofralarınız olsun...


23 yorum:

  1. Nasıl canım çekti anlatamam...Ellerine sağlık canım benim...:)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet bal şeker olsun. Beğendiğinize sevindim. Sevgilerimle

      Sil
  2. peynirin her çeşidini çok severim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum. Macro-center peynir reyonu önünde baya zaman harcıyorum :)

      Sil
  3. heeey ben de peynirciyim de böle bişi düşünmemiştim.
    du deneyim.
    teşkürler.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ettim. Bütün peynirciler toplandık :)

      Sil
  4. Alkol sevmem ama bu tarz sunu lar, peynir tabakları, mezeler asla hayır diyemediklerimdir.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de mezelerin yanında kola içmişliğim çoktur. Yemekten çok sizin gibi bende böyle sunulardan hoşlanıyorum

      Sil
  5. Biraz geç bir takip oldu ama sonunda geldim :)
    Sitenize bayıldım her şey harika,ve peynirin her türlüsü benim için vazgeçilmezdir enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ne kadar güzel şeyler aöylemişsiniz. Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz

      Sil
  6. Peynirler nefis, sunum daha da nefis, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. bloğuma hoşgeldiniz çok memnun oldum peynirin her çeşidine bayılırım çoook güzel sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoş geldiniz. Yeni dostlar edindikçe çok mutlu oluyorum

      Sil
  8. Şarap içesim geldi akşam,tam da yağmurluyken İstanbul...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur mu ne guzel burda da yağsa içilir buna

      Sil
  9. Blogumu ziyaret etmissiniz. Teşekkür ederim. Bende hemen sizi takibe aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geldiğiniz için teşekkür ederim

      Sil
  10. biz dönen tahtayı tercih ediyoruz ortasına üzüm salkımı kenarlara salamlar çok güzel duruyor :D bu arada bloğuma ziyretiniz beni çok mutlu etti izleyiciniz oldum takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüm de güzel fikir. Siz de hoşgeldiniz çok sevindim ben de

      Sil
  11. Merhaba biz geldik takibinizdeyiz artık:)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bi sunum olmuş elinize sağlık. Ben bu konuda biraz bilgisizim mesela bu tür birşeyle hangi şarap içilir onu bilemiyorum :(

    YanıtlaSil