Tiyatro deyince

Yıldızcı Kral ile Akıllı Soytarı

Çocukluk çağında oldukça tiyatroya gitme fırsatını yakalayan ben kendimi çok  şanslı hissediyorum. Aslına bakarsanız çocuk tiyatrosunun eğlendirici olmasının yanında eğitsel olması, çocukların kişisel gelişimine katkısı, çevreye uyum sağlamasına yardımcı olması, kuralları ve değerleri öğretmesi gibi birçok katkısı var. Çocuğun bu sayede toplumsallaşıp algı seviyesini arttırmasında büyük rol üstlenir. Ayrıca güzel sanatlara olan ilgiyi de arttırır.

Ankara’da çocuk tiyatrosu deyince 80’li yıllarda herkesin aklına Küçük Tiyatro’da sahnelenen çocuk oyunları gelir. Evimize uzak olmasına rağmen hiçbir çocuk oyununu kaçırmazdık diyebilirim. Şimdilerde Devlet Tiyatroları’nın yanında birçok yerde çocuk oyunları sahneleniyor. Hatta kısa süreli oyun sahneleyen bebek tiyatrosu bile var. Sanırım Aras benden de şanslı olacak. Bahara ilk deneyimimizi yaşayalım diyorum. Eski günlerime dönmek için sabırsızlanıyorum desem..

Çocuk hafızası demeyin gittiğim ilk tiyatroyu daha dün gibi hatırlıyorum. Oyunun adı Yıldızcı Kral ile Akıllı Soytarı. Yıldızlara olan merakı yüzünden ülkesiyle yeteri kadar ilgilenemeyen bir kral…Para düşkünü vezir…Ve bir soytarı..Camcılıkla uğraşan mutlu insanların ülkesi..Ne mi olur? Kral ve vezirin kaprisleri yüzünden ülke darman duman olur, tüm varlıklarını kaybeder. Derken akıllı bir soytarı halkı da yanına alır ve ülkenin diğer ülkelerce istila edilişine mani olur. 

Ben bu oyunu 1988 yılında Küçük Tiyatro’da en ön sırada büyük bir heyecanla izlemiştim.  Oyunu aynı yıl Türel Ezci yazmış ve sahneye koymuş. Kendisi aynı zamanda çocukluğumuzun unutulmaz gösterisi olan Türkiye Büyük Millet Meclisi Ses ve Işık Gösterisi Senaryosunu da 1987 yılında yazmıştı. O yıllarda nasıl büyülü bir gösteriydi benim için anlatamam…

Sevgiyle kalın tiyatrosuz kalmayın..


7 yorum:

  1. Merhabalar,
    Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Tabiiki. Gorusmek uzere

      Sil
  2. merhaba yorumunuz gördüm ve hemen geldim...yaşasın blog kardeşliği:)

    YanıtlaSil
  3. Bence çocukluğu Ankara'da geçmiş olanlar tiyatro konusunda çok şanslı, çünkü bende çok güzel oyunlar seyretmiştim. Kızlarımı da götürmeye çalışıyorum ama burda (İzmir'de) çok fazla seçenek yok maalesef. Bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok şanslıydık gerçekten. Hoşgeldiniz ben de sitenizi ziyaret edeceğim

      Sil
    2. :) Çok mutlu olurum.

      Sil