Atom Bombası

Son yazılarıma baktığımda hep yeme içmeden gittiğimi, sürekli tarif verdiğimi fark ettim. Sanırım bunun nedeni evde çocuk olduğundan beslenmeye verdiğimiz önemin artışından. Bir anne başka en çok neyin muhabbetini yapar ki zaten. Eskiden ‘amaan dışardan söyleriz’ rahatlığı kalmadı tabi artık. Evde daha çok yemek pişer oldu ve organik gıdalara olan konsantrasyonumuz da arttı. En çok vitamin hangi meyvedeymiş, hangisi daha antioksidanmış, bağışıklık sistemine faydası var mıymış hep araştırır olduk.

Bu kapsamda sizlere benim ve annemin üşenmeden Aras için her gün hazırladığımız meyve karışımından bahsetmek isterim. Biz bu karışıma atom diyoruz. Zira bu karşımı içen ok gibi fırlar, zıp zıp zıplar :)

İçinde neler mi var?

·         Muz
·         Elma
·         Havuç
·         Nar Suyu
·         Portakal Suyu
·         Mandalina Suyu
·         Bazen avokado
·         Bir tatlı kaşığı keçiboynuzu/üzüm/dut pekmezi
·         3-4 adet kabukları soyulmuş taze badem
·         1 adet gün kurusu


Tüm bu karışımı rondodan geçiriyoruz ve hüpletiyoruz.
Yaratıcılığınıza göre bu karışıma türlü türlü meyveler ekleyebilirsiniz. Kış aylarında olduğumuz şu günlerde listeden de anlayabileceğiniz üzere meyveler kış meyvesi. Yaza geçtiğimizde bu atomun yaz versiyonunu da sizlerle paylaşırım.

Öneririm şiddetle tavsiye ederim içiniz, içiriniz.

Sağlıkla…


11 yorum:

  1. güzel görünüyor ama ben oğluma meyveleri ayrı ayrı vermeyi tercih ediyorum. yiyeceklerin ayrı ayrı tadını kokusunu alsın tanısın istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En doğrusunu yapıyorsunuz. Ben de eline kesip veriyorum ama bizimki çabuk sıkılıp elinden bırakıyor. Ben de bu mevsimde vitaminsiz kalmasın diye böyle bir kokteyl hazırlıyorum. Kendim de tüketiyorum aynı zamanda. Gripten korunmak için nar suyunu tavsiye ederim. Sevgiler

      Sil
    2. afiyet olsun. yarasın miniğe:)

      Sil
  2. merhaba
    bende deneyecegim sevgiler.bizede beklerim

    YanıtlaSil
  3. Benim çevremden duyduğum sen böyle besle çocuğu sonra tavana tırmanıyor diye şikayet et :)) Benim oğlum maalesef hiçbir içeceği içmiyor.Çok ilginçtir kreşte ne bulsa yiyip içiyor ama evde tık yok.Ben de haftada bir avakadolu bir atom puding hazırlıyorum ona

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak birşey yok yemeyince bir yöntem bulmak lazım. Benim için midesine giden önemli.

      Sil
  4. Ne guzel olmus ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bir anneye söylenebilecek en güzel söz bu sanırım

      Sil