Buğday Ruşeymi

Bu yazımda size geçenlerde keşfettiğim kıymetli ve zengin içeriğe sahip bir besinden bahsetmek istiyorum. Yazımın başlığından da anlayacağınız gibi adı ‘buğday ruşeymi’, İngilizce adı ‘wheatgerm’.
Buğday ruşeymi buğday tanesinin vitamin, mineral, Omega 3 ve Omega 6 yağ asitleri bakımından en zengin kısmı olma özelliğinde. İçeriğinde yoğun olarak E vitamini, B1 vitamini, fosfor, çinko ve folik asit yer almakta. Bu sayede yaşlanmayı geciktirici aynı zamanda sinir, iskelet ve kas sistemini güçlendirici etkiye de sahip. Özellikle hamilelik döneminde bebeğin gelişiminde önemli rol üstlenmekte. O nedenle hamileliğin henüz başında olanlara şiddetle tavsiye ederim. Protein, karbonhidrat, yağ asidi ana bileşenlerinin vücutta işlenmesini de sağlamakta. Hücre zarının dayanıklılığını sağlayarak bağışıklık sistemini desteklemekte. Bebek ve çocukların fiziksel gelişimleri açısından son derece zengin içeriğe sahip. Anlayacağınız faydaları saymakla bitiremem.
Ruşeym de ne diye sorarsanız buğdayın embriyosu aslında. Eğer çimlenen bir buğday tanesini görürseniz daha iyi anlayabilirsiniz çünkü buğdayın üremesini ve çimlenmesini sağlayan kısmı aslında. Marketten aldığınız ekmek ya da makarna gibi ürünlerde kendisini ararsanız bulamazsınız zaten. Kıymetli olmasının  nedeni ise 1 tondan sadece ve sadece 1 kg elde edilebilmesi.   
Evde ekmek, kek, hamur işlerine lezzet katmak için rahatlıkla kullanabilirsiniz. Dilerseniz benim gibi çorba ve salatalara da ekleyebilirsiniz. Bunlar dışında süt ve yoğurda da karıştırılarak tüketilebilir. Çocuklara oldukça faydalı ancak 8. aydan önce vermemeye dikkat etmek gerekir. Ve her durumda kullanmadan önce muhakkak doktora danışmak gerekir. Malum glüten alerjisi diye bir şey var.
Sağlıkla ve afiyetle



4 yorum:

  1. faydalı bir öneri, bende arada ruşeymli ekmek alıyordum eve, önerdiğin ürünü görmemiştim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ekmek niyetine çorbalara atıyorum. Afiyet olsun

      Sil
  2. Farklı kullanım alanları var mı acaba daha? Daha önce hiç fark etmemiştim böyle bir şeyi =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni keşfettim. Türkiye'de yeni kavranan bir ürün ve acayip faydalı. Ekmeklere katılıyormuş. Ama yazımda bahsettiğim gibi birçok şekilde kullanılabilir

      Sil