Hamile kalmadan neler yapılmalı

Hamile kalmayı önceden planlıyorsanız, ki bu bir şekilde programlı yaşıyorsunuz demek, yaptırmanız gereken bir takım testler, beslenme planında bir takım değişiklikler hem sizin hem bebeğinizin sağlığı açısından oldukça önemli. Eskiden böyle şeyler mi varmış demeyin. Önceden tedbirinizi alın, ruhunuzu ve bedeninizi bir şekilde hamileliğe, doğuma hazırlayın derim. Böylelikle olası riskleri azaltıp mutlu ve sorunsuz bir hamilelik dönemi geçirebilirsiniz.

Öncelikle yaptırmanız gereken bir takım testler var. Ben hamile kalmadan yaklaşık 6 ay öncesinde bu testleri yaptırmıştım. Neler mi:
  • TORCH Testleri: Toxoplasma, Herpes, Sitomegalovirüs ve Kızamıkçık
  • Tam kan sayımı
  • İdrar tahlili
  • B12 ve folik asit düzeyi testleri
  • Pap-smear testi
  • Tiroid-guatr (TSH) testi
  • Genital ultrasonografi
Yaklaşık 3 ay önceden folik asite başlamak önemli ancak bunu doktorunuza danışmalısınız.

Sigara alışkanlığınız var ise hamile olduğunuzu öğrendiğiniz güne kadar içmek bebeğinizin ileride sağlık sorunları yaşaması riskini artırır kanısındayım.

Kafein alınımınızı kontrol altında tutmanızda fayda var. Günlük 1-2 fincandan fazlasını tüketmemeye gayret gösterin.

Taze meyve ve sebze tüketiminizi arttırın. (beslenmeye yönelik hamilelik öncesi beslenme ile ilgili blog yazımı da okuyabilirsiniz)

Düzenli uyku ve hafif egzersizi şiddetle öneririm. Yapabiliyorsanız yoga ya da pilates harika olur.

Diş doktorunuza görünmeyi ihmal etmeyin.

Ve son olarak bütçenizi bir kontrol edin :)

Sevgiler..


10 yorum:

  1. faydalı bi post olmuş eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizler saolun. Umarim faydali olur bu yazi

      Sil
  2. ben doktora gittim geçen gün smear dışında hiç bir şey istemedi :/ folik asit bile vermedi sanırım farklı bir doktora daha gitmeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak baska doktora da danisin. Sonradan bir suprizle karsilasmamak icin onlem almak gerekebilir. Benim doktorum ben sormadan yaptirmisti. Demir eksikligi var mi yok mu en basitinden ona bile bakilmasi iyi olur

      Sil
  3. ben de çok şaşırmıştım muayeneden çıkınca bi anormallik olduğunu düşünmüştüm siz böyle diyince emin oldum. smear testi sonucumu alıp hemen farklı bir doktordan randevu almayı düşünüyorum. gerçekten çok aydınlatıcı bir yazı olmuş benim gibiler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydali olduguna cok ama cok sevindim

      Sil
  4. Süper bir yazı olmuş ...Henüz böyle bir planım yok ama olduğunda umarım bu yazıyı tekrar okuyabilirim...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Planladiginizda tekrar beklerim o halde. Sevgiler

      Sil
  5. Bu konuda fikir sahibi olmak isteyen genç anne adaylarına güzel bilgiler..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sevgiler benden de

      Sil