Oyun hamuru

Çocuk sahibi olmak bir açıdan üzerinden seneler geçen, ara verilen çocukluk dönemine geri dönmektir. Bir anda çocukluğunuzda yaptığınız faaliyetler, oynadığınız oyunlar, özendiğiniz şeyler, sevdiğiniz oyuncaklar, gözünüzü kırpmadan izlediğiniz çizgi filmler aklınıza düşer. Bazen öyle kaptırırsınız ki, kendinizi çocuk sanarsınız. En azından ben öyle oluyorum. Gidip yeni oyuncaklar alıp oğlumla oynamak, resimler yapmak, saklambaç oynamak, çizgi film seyretmek, bağırarak şarkı söyleyip dans etmek en büyük eğlencelerim artık. Hafta başından hafta sonu için planlar yapmaya başlıyorum bile.

Geçen hafta sonu oyuncak mağazasında radarlarımı açmış dolanıyorken gözüm oyun hamurlarına ilişti. Hep aklımdaydı ancak yok efendim ağzına götürür mü,yer mi, yutar mı korkusuyla bir türlü cesaret edemiyor, henüz erken diyordum. +18 ay oyun hamurlarını mağazanın rafında gördüğümde yüzümdeki mutluluk ifadesine kimse şahit olamadı malesef. Belki mağazanın kamera kayıtlarında vardır :). Hemen ganimeti toparlayıp evin yolunu tuttum. Ailecek masanın başına geçtik ve yaratıcılığımızı ortaya koyduk.

İşte oyun hamurları, oklava ve kalıplarımız:






Neler mi yaptık:






Oyun hamuru deyince inanılmaz çeşit var. Benim anımsadığım kadarıyla çocukluğumuzda hem bu kadar çeşit yoktu, bulmak zordu; hem de biraz maliyetliydi. Aslında bu durum herşey için geçerli sanırım.

İsterseniz evinizde oyun hamurunu kendiniz de yapabilirsiniz. Araştırırken bulduğum linkteki bir tarif oldukça pratik. Dilerseniz evde siz de kendiniz oyun hamuru yapabilir, çocuğunuzla kendinize eğlenceli zamanlar yaratabilirsiniz.

İyi eğlenceler

4 yorum:

  1. ne ilginç çocuklar hiç sıkılmıyor oyun hamurundan, arada ne yapsak diye düşündüğümde hep kurtarıcım oluyor :) bu arada meyveleriniz de çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta bi huylandı dokunmak istemedi ama sonra da çok sevdi. Biz meyveleri ve sayıları çok seviyoruz :)

      Sil
  2. ben küçükkende camcılarda bulabiliyorduk macun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa siz deyince hatirladim simdi ben de cok severdim oynamayi

      Sil