Doğum Süreci ve Bebek Bakımı Eğitim Notlarım

Geçen gün dolabımı düzenlerken oğluma hamileliğim sırasında katıldığım ‘Doğum Süreci Eğitimi’ ve ‘Emzirme ve Bebek Bakımı Eğitimi’ notlarıma ve sertifikama rastladım. Bu eğitimlere severek katılmıştım. Bir anda birçok hamileyle aynı ortamda, aynı soru işaretlerine sahip olduğunuzu gördüğünüzde oldukça rahatlıyorsunuz. Çoğu hastanenin bu amaçla ücretsiz eğitimleri periyodik olarak herkese açık olarak düzenleniyor. Ben 2011 yılında Özel Ankara TOBB ETÜ Hastanesi’nin vermiş olduğu eğitimlere katılmıştım.




İşte aldığım ufak notlar:

  • 38. haftadan sonra göğüs ucu kremi kullanılabilir, öncesinde kullanım erken doğum riskini artırabilir.
  • Bebek yağı bebeğin 6. ayından sonra kullanılabilir, öncesinde tavsiye edilmiyor. İlk 4-5 ay losyon kullanımı öneriliyor.
  • Pişik önleyici krem kaka sonrasında günde 3-4 kez pişiği önlemek amacıyla kullanılabilir. 4 defadan fazla kullanılmamalı.
  • Isırgan otu ve havuç süt yapımına katkı sağlıyor.
  • 2 yaşına kadar yastık kullanımı önerilmiyor.
  • Bebekte konak oluşursa, zeytinyağı ve badem yağı kullanılabilir. Banyodan yarım saat önce masaj yaparak ince dişli tarakla taranacak.
  • Burun tıkanıklığı için tuzlu su öneriliyor.
  • Pamukçuk için karbonatlı su öneriliyor. (yarım çay bardağı suya ¼ çay kaşığı karbonat atılarak hazırlanır)
  • Bebeğin göbeği düşene kadar banyo yaptırmamız gerekiyor (Düştükten 1 gün sonra ilk banyosu yaptırılır)
  • Bezin göbekle temas etmemesi gerekiyor.
  • Doğumun bir gün sonrasında bebeğe saç banyosu yapılabilir.
  • Haftada 1-2 kez sabun, şampuan kullanılabilir.
  • 2 günde 1 ya da her gün banyo yaptırılabilir.
  • Banyoya başlarken suya alışması için ayaktan başlanmalı.
  • El tırnakları yuvarlak, ayak tırnakları düz kesilmeli
  • Emzirme 1,5-3 saat arayla, günde 8-10-12 kez, ortalama 15-20 dakika, maksimum 30 dakika yapılabilir.
  • Pompa kullanımında sağmaya düşük basınçla başlamak gerekir.
  • Meme ucu tahriş olursa emzirme arası soğuk kompres, öncesinde sıcak kompres uygulanabilir, zeytinyağı ile yukarıdan aşağı masaj önerilir.

6 yorum:

  1. amanın amanın , yeni evliyim, eşim bebek diyip duruyor ama ben bunca detayı gördükçe korkuyorum, hayırlısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluklar dilerim. korkacak bir durum yok aslında. evet detay çok fazla ama bir şekilde üstesinden geliniyor.

      Sil
  2. ne güzel bilgiler
    bebek bekleyenlerin çok işine yarayacak eminim

    emeğiniz için teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ne kadar guzel bi yorum birakmissiniz

      Sil
  3. Bu yazıyı okuyunca eğitim anılarım canlandı:) En çok da göğüs ucu kreminin 38. haftadan sonra kullanılacağını aklıma kazımıştım ama 34. hafta da doğum yaptım:) Çok güzel bir paylaşım olmuş, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim. Sağlıkla büyüsün bebeğiniz

      Sil