Ankara'da Haftasonu Çocukla Nerelere Gidilir

Ankara'da yaşıyorsanız ve çocuğunuz varsa hafta sonları gidilebilecek mekan sayısı oldukça kısıtlı. Biz havanın iyi olduğu zamanlarda çocukla gidilecek daha fazla seçenek yaratabiliyoruz. Ama hava soğuk olduğunda klasik her Ankaralı'nın yaptığı gibi alışveriş merkezlerini dolduruyoruz. Yaz mevsiminin yaklaştığı şu günlerde siz degidilecek yerler listesine aşağıdakileri ekleyebilirsiniz. Bu listeden ayrı varsa önerileriniz paylaşırsanız çok sevinirim.
  • Eymir gölü: Harika göl manzarasını karşınıza alıp göl kenarındaki restoranlarda balık keyfi yapabilir, büfeden balık ekmek alıp göl kenarında oturabilir ya da piknik yapabilirsiniz. Ama hatırlatmakta fayda var mangal yasak. Çocuğunuz bisiklet sürmeyi seviyorsa bisikletini de yanınıza almayı unutmayın derim. Biz Eymir'de sahilde oturup balık ekmek yemeği, ördeklere ekmek atıp onlarla takılmayı seviyoruz.



  • Beykoz Gölbaşı Restaurant: Mogan kenarında yer alan restoranın yemekleri oldukça başarılı. Çocuklu aileler için oldukça ferah ve geniş bir yer. Zaten giderseniz birçok çocuklu aileye rastlarsınız. Denize hasret kaldığımız Ankara'da deniz özlemini gölle ufak da olsa giderebileceğiniz bir lokasyona sahip.



  • Kuğulu Park: Bir Ankara klasiğidir Kuğulu Park. Her Ankaralı'nın çocukluk anılarının baş tacıdır aynı zamanda. Kuğular, ördekler ve güvercinlere olan merakımız yüzünden oldukça tercih ettiğimiz bir yer burası.




  • Nata Vega Dev Akvaryum: Bu dev akvaryum Ankara'ya oldukça yeni. Havanın soğuk olduğu zamanlarda çocukla gidilebilecek favori mekanlardan.


  • Gençlik Parkı: Çocukken en çok sevdiğin yer neresi diye sorsalar düşünmeden Gençlik Parkı derim. O senelerde bir başkaydı Gençlik Parkı. Yenileme çalışmalarından sonra gidilebilecek yerler arasına girdi diyebilirim.



  • Atatürk Orman Çiftliği: Hayvanat bahçesi kapandı malesef ama beton binalardan sıkıldıysanız AOÇ de fena bir seçenek değil. Özellikle TİGEM çocuklar için harika bir yer. Ekmek arası dönerinizi yemeden de dönmeyin derim.


İyi tatiller, iyi hafta sonlarınız olsun dilerim.

10 yorum:

  1. Bu mekanlara ek olarak bence Mavigöl ve Altınpark'a da gidilebilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler listeye ekledim hemen

      Sil
    2. Merhaba,
      Atılım Üniversitesi içerisinde bulunan ve pazar günleri brunch hizmeti veren , çocuklar için güvenli oyun alanları da bulunan, ailece gidebileceğinizü yüzme havuzluü yemyeşil doğada tatil keyfi yapabileceğiniz Atılım Gardenı da tavsiye ederim. Serin havalarda ise Atılım Kuşkonmaz Restaurantı kullanabilirsiniz. Burada da yine çocuklar için kapalı oyun ve eğlence alanı bulunuyor. Fiyatlar da oldukça uygun.

      NOT: (www.azn.com.tr adresinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.)

      Sil

  2. Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim bende ankaradayım bu arada aqua parkı hiç sevmedim ben http://tubionblog.blogspot.com.tr/ keyifli günler :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de ekleme yapmak istiyorum sadece bayram seyran vasıtasıyla çocukluk ve gençlik yılının geçtiği şehrime.En son geldiğimizde Keçiören'deki akvaryuma gittik hem çok ucuz hem de çok güzeldi.
    İnşallah geliriz de biz de Tigeme gideriz.Doruk yokken giderdik bir zamanlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keçiören'deki akvaryumu hiç duymamıştım. Gelirseniz bir TİGEM buluşması ayarlayalım

      Sil
  4. Ankaraya eskiden gitmiştim ama sadece günü birlik..Gezmekte isterim güzel yerleri var,bilgilendirme için teşekkürler.
    Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Ben de ikizlerim dünyaya gelğinden bu yana geçen 10 yıl boyınca Ankara'da ne var ne yok diye arayanlara yardımcı olmak için blog yaziyorum :
    www.ankaraetkinlik.com
    Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Çocukla gezilecek bir çok mekan alternatifi var aslında. Bunlar da bizim gezdiklerimiz.
    http://miniklab.com/category/geziyorum/

    YanıtlaSil