Yeni Hamilelere Beslenme Notları

Uzun zamandır ara verdiğim blog yazılarıma benim de gündemimde yer alan bir konuyla dönüş yapmak istedim.
Hamileyseniz veya kısa süre içinde hamile olmayı planlıyorsanız doktorumun bana önerdiği önemli hususları sizlerle paylaşmak istedim.



İşte önemli notlar:

Hamilelik Dönemindeki Beslenme Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

·         Kalsiyumun zengin kaynağı olan süt, yoğurt ve peynir düzenli tüketilmeli
·         Her gün 1 adet yumurta veya 1 porsiyon etli sebze veya kuru baklagil yemeği yemeye özen göstermeli
·         Kurubaklagil, bulgur karışımı yemekleri, C vit. Zengin meyve ve sebzelerle birlikte sık yenmeli
·         Vitaminlerin zengin kaynağı olan taze sebze ve meyveleri her gün düzenli olarak tüketilmeli
·         Salam, sucuk, sosis gibi katkı maddeleri içeren yiyecekleri mümkün olduğu kadar seyrek yenmeli mümkünse yenmemeli
·         Kuru meyveler ve kuruyemişler yoğun enerjileri yanında, demir ve kalsiyum gibi minerallerden zengin olduğu için beslenmede uygun şekilde, alınan kilo kontrol edilerek tüketilmeli
·         Yemeklerde muhakkak iyotlu tuz kullanılmalı, doğal besinlerde yeterli alınmayan iyot, ancak iyotlu tuzun kullanılması ile anne sütünden bebeğe geçer
·         Sebzelerin, makarna ve eriştenin, mercimek, nohut ve kuru fasulyenin haşlama suları dökülmemeli, bu yiyecekler önceden yıkanıp ıslatıldıktan sonra pişirilmeli
·         Yenilen yiyeceklerin besleyici değerini korumak ve özellikle anemiyi önlemek açısından yemeklerle birlikte çay içilmemeli, yemek yedikten 1-2 saat sonra açık olarak içilmeli, içecek olarak ıhlamur, nane papatya gibi bitki çayları tercih edilmeli
·         Pekmez demir minerali içeriğine sahip bir besindir. Şeker yerine tatlı olarak tercih edilmeli, böylece kansızlığa karşı önlem alınmış olur
·         Hazır meyve suları, gazoz ve kolalı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, ayran, bitki çayları, meyvenin kendi tadı ile yapılmış kompostolar, içecek olarak tercih edilmeli. Kilo kontrolü için çok fazla taze sıkılmış meyve suyu değil meyvenin kendisi tercih edilmeli
·         Sigara ve alkol kullanılmamalıdır
·         Tarım artıklarının olabileceği düşünülerek sebze ve meyveler iyice yıkanmalıdır

Sağlıklı günler dilerim

1 yorum: